Wybór oprogramowania CRM do firmy

CRM to jedno z najbardziej podstawowych narzędzi wspomagających rozwój firmy. Pomaga w zarządzaniu kontaktami, planowaniu wydarzeń, czy prowadzeniu notatek o historii dotychczasowej współpracy z konkretnym klientem. Czy da się prowadzić biznes bez tego? Oczywiście. Jednak sięgając po tego typu rozwiązanie jest po prostu łatwiej i efektywniej.

Który CRM wybrać?

Skoro wiadomo, że warto korzystać z CRM-a, zastanówmy się również, jaki będzie najlepszy i na jakie jego cechy warto zwrócić uwagę. Wybierać jest w czym – na rynku funkcjonuje ogromna liczba rozwiązań darmowych, płatnych oraz licencjonowanych w modelu freenium (czyli dostępnych za darmo, jednak w wersji płatnej posiadających więcej funkcjonalności).

Wybieraj rozwiązania stabilne

Z naszej strony zachęcamy szukać wśród tych znanych, istniejących na rynku co najmniej od kilku lat i posiadających wielu użytkowników. Wynika to z prostego rozrachunku – CRM-y o ustabilizowanej pozycji na rynku, raczej z niego nie znikną. Z kolei jeśli widać, że dane oprogramowanie nadal jest rozwijane – można śmiało założyć, ze w razie nagłych problemów, twórcy będą reagować sprawnie.

Jeśli chcesz zobaczyć, czego się spodziewać po takich „weteranach” rynku CRM, zobacz porównanie Salesforce CRM z HubSpot. To nie jedyne opcje dostępne na rynku, jednak zdecydowanie wyróżniające się wśród wielu innych. HubSpot rozwija się niezwykle dynamicznie, SalesForce nie spoczywa na laurach już od ponad dwóch dekad.

Ważne cechy

Wśród cech CRM, na które warto rzucić okiem, znajduje się nie tylko cena. Warto sprawdzić, czego się spodziewać po supporcie danego rozwiązania, ale tez same funkcjonalności. Przykładem może być sposób wyszukiwania danych i – co często bywa bagatelizowane, a później mści się na użytkownikach – intuicyjność obsługi. Warto tez pamiętać o takich opcjach, jak automatyczne przypominanie o zdarzeniach, co może stanowić istotną pomoc dla działań marketingowych i sprzedażowych.

Ważną sprawą jest tez możliwość integracji CRM-a z innymi aplikacjami i programami, jak chociażby z Google Docs, czy oprogramowaniem księgowym.