Pozycjonowanie stron – lepsza widoczność firmy w Internecie

Co sprawia, że użytkownicy sieci widzą daną witrynę? Czemu internautom udaje się znaleźć strony, które ich interesują? Kiedyś do tego potrzebne były dokładne adresy. Obecnie – konieczne jest odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych, pozwalające odnaleźć serwis w wyszukiwarce, np. Google. Jak to działa? Dowiedz się więcej z tego artykułu.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Zaczynając od podstaw – pozycjonowanie stron to szereg czynności mających na celu wyniesienie witryny wyżej w wynikach wyszukiwania, przy czym najczęściej mówi się o nim w kontekście wyszukiwarki Google, należącej do najpopularniejszych serwisów tego typu. Szacuje się, że blisko 93,3% internautów korzysta właśnie z jego usług. Dlatego właśnie to pod jego algorytmy pozycjonuje się zdecydowaną większość witryn w sieci.

W proces ten wchodzi szereg czynności, jakie przekładają się na lepszy wynik portalu w konkretnej wyszukiwarce. Z jednej strony konieczne jest zadbanie o techniczną stronę serwisu, aby odpowiednio szybko się wczytywał, ale i zapewniał pozytywne doświadczenia użytkownikom (by był intuicyjny i pozwalał łatwo znaleźć potrzebne informacje). Z drugiej – na pozycjonowanie strony w Google wpływają również treści zamieszczane na niej. Muszą być unikalne i odpowiednio nasycone frazami kluczowymi – charakterystycznymi dla branży i firmy, ale i wyszukiwanymi przez użytkowników sieci. Więcej na temat zakresu działań w ramach tego procesu znajdziesz poniżej.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne dla firm działających w Internecie?

Warto wyjaśnić, czemu przeprowadzanie takich prac jest ważne. Teoretycznie każda witryna ma możliwość zaistnienia w sieci. Jednak jeśli znajduje się poza pierwszą stroną rezultatów w wyszukiwarce, znacznie spada prawdopodobieństwo, że internauci ją odnajdą. A im dalej znajduje się odnośnik do serwisu w SERP-ach, tym mniej widoczny się on staje.

Wszelkie działania wchodzące w zakres pozycjonowania stron internetowych mają na celu podniesienie ich w indeksie, czyli przebijanie się przez konkurencję, by wyprzedzić ją w wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarkę. To sprawia, że internauci łatwiej dotrą do promowanej witryny i odnajdą na niej to, czego potrzebują. To jednak nie wszystko, gdyż stała praca pozycjonerów nad pozycją portalu przyczynia się do m.in.:

  • pozyskania nowych klientów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów promocji,
  • wzrostu wiarygodności przedsiębiorstwa,
  • zwiększenia zaufania do marki.

W czym pomoże agencja SEO, prowadząc pozycjonowanie?

W ramach świadczonych usług profesjonalna agencja SEO oferująca pozycjonowanie stron internetowych nie tylko zadba o unikalne treści i dobranie fraz, pod które serwis będzie linkowany. Oprócz tego firmy oferują audyty techniczne sprawdzające, jakie błędy występują na portalu i jak je można naprawić. Tworzą również strategię linkbuildingu – czyli odnośników zarówno dostępnych w samej witrynie, jak i poza nią (np. u influencerów).

Wybierz usługi doświadczonych ekspertów

Jak widzisz, usługi polegające na podwyższaniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania są kluczowe dla sukcesu firmy w sieci. Dzięki temu dotrzesz do nowych klientów, jak i wzmocnisz świadomość marki u aktualnych. Przy tym proces ten musi być prowadzony stale. Dlatego warto powierzyć go sprawdzonym specjalistom.