NOINN. Miejsce, gdzie sport i rozrywka spotyka się z technologią

NOINN

Ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników. Ponad 7 milionów obstawionych typów. Kilka dyscyplin sportowych. Ligi indywidualne i firmowe. Oto NOINN, pierwsza na rynku aplikacja mobilna do rozrywkowego typowania wyników sportowych.

O aplikacji NOINN

Siedem tysięcy graczy spędza w aplikacji NOINN minimum 5 i pół minuty dziennie. W tygodniach poprzedzających popularne wydarzenia sportowe, użytkownicy obstawiają dziennie do 150 tysięcy typów. Sukces aplikacji jest dowodem na to, że warto zaryzykować własne pieniądze by stworzyć narzędzie odpowiadające na potrzeby rynku. Piotr Lewicki, Bartłomiej Szczepański i Mateusz Zimnowodzki wystartowali w roku 2019. Teraz przed nimi najważniejszy czas: startujące już w czerwcu – EURO 2020. Rozgrywki, które – zwłaszcza po covidowych miesiącach zastoju – już rozgrzewają fanów typowania do czerwoności. NOINN jest gotowy nie tylko ich przyjąć, ale też wprowadzić element zaciętej rywalizacji do zwykłego oglądania meczu. Bez kosztów po stronie użytkownika, bez ograniczeń liczby graczy, a co najważniejsze z cennymi nagrodami do wygrania za zdobycie największej puli punktów. W ramach NOINN działa też Liga Firmowa wdrożona już w trakcie pandemii. Jest to forma dzierżawy spersonalizowanej aplikacji przez firmy szukające sposobów na integrację pracowników. W czasach, gdy biura stoją puste, pracownicy większość czasu spędzają zdalnie, NOINN, okazuje się, jest idealnym produktem dla firm poszukujących alternatywnych form integracji.

Pomysł na stworzenie aplikacji dojrzewał w głowach twórców od turnieju piłkarskiego EURO 2016. Wcześniej sami, dla zabawy, organizowali wśród znajomych ligi „typerów” na studiach i w pracy, ale dopiero wraz z sukcesem kadry narodowej w 2016 roku zrozumieli kilka istotnych zależności. Rozgrywka „typerska” w połączeniu z gorącymi wydarzeniami sportowymi wywołuje dodatkowe emocje, dzięki którym mecz nabiera zupełnie innego znaczenia, ponieważ równolegle z grą sportowców, toczy się rywalizacja o największego eksperta między kolegami. Drugą zależnością, jaką zauważyli twórcy aplikacji, był fakt, że organizowanie ligi typerów na większą skalę jest dużym wyzwaniem. Trzecim, najważniejszym punktem była odpowiedź na potrzeby rynku.

W 2019 roku zapadła decyzja o założeniu spółki, a kolejnym krokiem była inwestycja własnych środków w stworzenie aplikacji dedykowanej urządzeniom mobilnym. Wiedząc, jak obecnie jesteśmy „połączeni” ze swoimi smartfonami, twórcy aplikacji wybrali rozwiązanie na urządzenia mobilne, tak aby rozgrywka towarzyszyła graczom w każdej chwili. Okazało się, że branża bukmacherska nie jest jedyną odpowiedzią na zapotrzebowanie rywalizacji związanej z doświadczaniem sportowych emocji. Ludzie wykazują dużą potrzebę rywalizacji i nie muszą temu towarzyszyć zainwestowane pieniądze. Aplikacja jest więc darmowa i nie wymaga wkładu finansowego od użytkowników. Jednorazową opłatę 8,99 złotych wnieść należy wyłącznie w sytuacji, kiedy użytkownicy chcą stworzyć własną, zamkniętą ligę.

Początkowo twórcy aplikacji chcieli stworzyć narzędzie, które będzie odpowiadało ich własnym potrzebom. Okazało się, że takich osób jak oni jest dużo więcej, NOINN na swoich telefonach zainstalowało już ponad 100 tysięcy użytkowników, którzy rywalizują, nie tylko typując wyniki piłki nożnej, ale również koszykówkę, MMA, tenis, siatkówkę, żużel! Wraz ze wzrostem popularności aplikacji pojawili się reklamodawcy, którzy w zamian za promocję sponsorują nagrody dla najlepszych użytkowników. Aktualnie w ligach typerów najpopularniejszych wydarzeń takich jak Liga Mistrzów czy EURO bierze udział po kilkanaście tysięcy osób.

W roku 2021 r. spółka rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne. Obecnie trwa kampania dedykowana pozyskiwaniu użytkowników we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. Obecnie głównym celem twórców NOINN jest utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim oraz skuteczne wprowadzenie aplikacji do wielu innych krajów na świecie. Pandemia i pierwszy lockdown był trudnym czasem dla całej branży sportowej. Wszystkie wydarzenia sportowe zostały zawieszone na kilka miesięcy. Twórcy aplikacji, chcąc wyjść naprzeciw nowej sytuacji, szybko uruchomili rozgrywkę e-sportową – typowanie turnieju w grze FIFA, w którym brali udział piłkarze z klubów Ekstraklasy. Dzięki temu awaryjnemu rozwiązaniu zyskali dodatkową wiedzę o branży e-sportowej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Miesiące bez tradycyjnego sportu były dla właścicieli miesiącami pracy nad nową aplikacją NOINN E-Sport.

Źródło informacji: NOINN