mBank prezentuje: konto otworzysz całkowicie zdalnie dzięki e-dowodowi i eDO App

Osoby, które nie mają jeszcze konta w mBanku będą mogły otworzyć rachunek całkowicie online, bez podpisywania dokumentów u kuriera czy w placówce. Wszystko z użyciem e-dowodu, dzięki któremu bank potwierdzi tożsamość klienta. To kolejna metoda zdalnego otwierania rachunku, dostępna przez stronę internetową banku.

Od marca 2019 r. w Polsce wydaje się e-dowody, wyposażone w tzw. warstwę elektroniczną, która w połączeniu z aplikacją eDO App – dostarczaną przez PWPW, umożliwia zdalne potwierdzenie tożsamości. Do tej pory wydano ich blisko 6 mln, a z każdym miesiącem przybywa ich ok. 250 tys.

Od dziś każdy, kto posiada e-dowód, a także ustalił do niego 4-cyfrowy PIN, będzie mógł w kilku prostych krokach otworzyć rachunek na www mBanku.

„Ten proces to alternatywa dla >>konta na selfie<<, które można łatwo założyć przez aplikację mobilną mBanku. Chcieliśmy, żeby klient miał tak samo zautomatyzowaną i prostą ścieżkę założenia rachunku, niezależnie od tego, w jakim kanale zawnioskuje. Dzisiaj już 20 proc. dorosłych Polaków ma swój e-dowód, a to otwiera drogę do prawdziwej digitalizacji nie tylko tego procesu, ale też kolejnych, związanych z koniecznością potwierdzania tożsamości” – tłumaczy Joanna Erdman, koordynująca projekt w mBanku.

„Cały proces potwierdzania tożsamości odbywa się automatycznie i jest dostępny z dowolnego miejsca, co obecnie jest szczególnie istotne oraz wynika z potrzeb klientów. Aplikacja eDO App nie tylko ułatwia założenie konta, ale także pozwala wyeliminować potencjalne błędy w wypełnianiu wniosku, a dodatkowo uniknąć oszustw. Cieszymy się, że to akurat z mBankiem – postrzeganym jako lider technologiczny w swojej branży – uruchomiliśmy tę usługę” – wyjaśnia Konrad Jaczewski, dyrektor Pionu Produktów Cyfrowych PWPW.

Co trzeba mieć, żeby otworzyć konto w ten sposób?

  • e-dowód
  • 4-cyfrowy PIN do e-dowodu
  • telefon z NFC
  • aplikację mobilną eDO App
  • dostęp do internetu

Wystarczy na stronie www.mBank.pl wybrać typ rachunku i uruchomić wniosek, który przeprowadzi klienta przez kolejne kroki. Następnie po wybraniu automatycznego pobrania danych z e-dowodu, należy zeskanować w aplikacji eDO App widoczny we wniosku kod QR lub przepisać numer umieszczony pod nim.

W następnym kroku należy przyłożyć telefon tylną stroną do e-dowodu (tam, gdzie znajduje się antena NFC) i poczekać na odczyt danych, a potem zaakceptować operację 4-cyfrowym PIN-em nadanym w urzędzie podczas odbioru dowodu.

Po tym, gdy bank potwierdzi tożsamość zostanie uzupełnienie danych kontaktowych, zatwierdzenie umowy kodem z SMS-a i rachunek jest już otwarty.

Źródło informacji: PWPW

ITNEWS - NOWE TECHNOLOGIE
wróć na stronę główną