Dlaczego firma powinna posiadać własne biuro?

Biuro jest wizytówką firmy, a co za tym idzie jego wybór powinien być dobrze przemyślany. Przed podjęciem decyzji należy wziąć pod uwagę wiele czynników takich jak np. powierzchnia czy cena, ale także możliwości dojazdu czy dostępność miejsc parkingowych.

Biuro jest wizytówką firmy, a co za tym idzie jego wybór powinien być dobrze przemyślany. Przed podjęciem decyzji należy wziąć pod uwagę wiele czynników takich jak np. powierzchnia czy cena, ale także możliwości dojazdu czy dostępność miejsc parkingowych.

Biuro dla małej firmy – kupno czy wynajem?

Przed wyborem odpowiedniego lokalu w pierwszej kolejności należy przeanalizować co będzie korzystniejsze: kupno czy wynajem? Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.

W przypadku kupna, na samym początku należy ponieść duży koszt lub zaciągnąć kredyt, który obniży zdolność kredytową przedsiębiorstwa. Takie rozwiązanie daje jednak stabilność i większą niezależność.

Wynajem biura z kolei jest dużo tańszy, a opłatę za najem można co miesiąc rozliczyć w kosztach prowadzenia działalności. Dodatkowo w przypadku rozszerzenia działalności w prosty sposób można wynająć inne większe biuro bez ponoszenia dużych kosztów.

Niektóre biura do wynajęcia są gotowe do użytku. Znajdziemy w nich biurka, krzesła czy sprzęt niezbędny do wydruku dokumentacji. Takie lokale będą droższe, pozwalają jednak zacząć pracę praktycznie od razu po podpisaniu umowy najmu.

Biura do wynajęcia – na co zwrócić uwagę?

Bez wątpienia prościej jest znaleźć biuro dla małej firmy niż dla wielkiej korporacji. Bez względu jednak na to ile osób zatrudniamy, podczas wyboru lokalu należy wziąć pod uwagę następujące czynniki:

  • lokalizacja,
  • standard lokalu i budynku,
  • warunki umowy.

Lokalizacja biura dla małej firmy

Biuro nie musi koniecznie znajdować się w centrum miasta, gdzie ceny najmu będą bardzo wysokie. Dobrym rozwiązaniem jest znalezienie biura w pobliżu dużego węzła komunikacji miejskiej lub obwodnicy miasta. Pozwoli to pracownikom jak i kontrahentom na dojazd do siedziby firmy bez stania w długich korkach.

Standard lokalu i budynku

Im wyższy standard biura, tym wyższy prestiż firmy. Wiąże się to jednak również z kosztami. Pomieszczenia biurowe dużych przeszklonych biurowcach będą droższe niż te np. zaaranżowane w kamienicach czy domach jednorodzinnych. To samo tyczy się standardu samego biura. Jeśli zdecydujemy się na wynajem pustej przestrzeni prawdopodobnie będzie to tańsze, jednak musimy posiadać wtedy własne wyposażenie.

Czas trwania umowy oraz okres wypowiedzenia

To kolejny punkt, na jaki należy zwrócić uwagę. Żadna firma nie chce zmieniać często lokalu dlatego ważne, aby umowa pozwalała na wynajem na długi okres. Rodzi to jednak potencjalną pułapkę gdzie wynajmujący może chcieć podpisania umowy na kilka lat. Może to doprowadzić firmę do dodatkowych kosztów, w przypadku gdy będziemy musieli zamknąć działalność lub zmienić lokalizację biura.

Biura w Warszawie

Stolica Polski jest miejscem, gdzie wielu przedsiębiorców chciałoby posiadać siedzibę swojej firmy. Zauważają to inwestorzy i deweloperzy, którzy budują wiele budynków przeznaczonych pod tego typu działalność, co sprawia, że znalezienie biura w Warszawie jest obecnie dużo prostsze niż jeszcze kilka lat temu.

W zależności od lokalizacji oraz powierzchni biura znacząco będzie różnić się cena, jaką należy zapłacić za najem lub kupno. Bez wątpienia najbardziej prestiżowe lokalizacje w Warszawie to Centrum oraz Wola. W tych dzielnicach stawki za m2 są najwyższe.

Wybór lokali w tych dzielnicach jest jednak bardzo duży na stronie agencji nieruchomości komercyjnych Axiimmo: https://www.axiimmo.com/biura/region-warszawa/warszawa/ Dodatkowo bliskość metra sprawia, że pracownicy nawet z dalekich dzielnic nie będą mieli problemów z dojazdem. Tańszą alternatywą może być Warszawa Praga. Znajduje się ona na prawym brzegu Wisły, ale podobnie jak w Centrum znajdziemy tutaj wiele lokali z dobrym dojazdem komunikacją miejską, czy w okolicy trasy S8.