Jakie procesy biznesowe można zautomatyzować w firmie?

Automatyzacja procesów biznesowych to tematyka niezwykle aktualna i coraz więcej przedsiębiorców zaczyna się nią interesować. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom właściwie każda firma, niezależnie od wielkości, może cieszyć się wymiernymi korzyściami związanymi z robotyzacją. Dziś sprawdzamy, w jakich obszarach można wykorzystać jej możliwości.

Automatyzacja i robotyzacja procesów finansowych w firmie

Podstawowe pytanie, które zadają sobie właściciele biznesu, brzmi przeważnie „czy takie procesy można wykorzystać w moim przedsiębiorstwie?”. Bez cienia wątpliwości można na nie odpowiedzieć twierdząco. Prowadzenie działalności obejmuje nierzadko działania, które charakteryzują się dużą powtarzalnością. Są jednak niezbędne do tego, żeby firma funkcjonowała właściwie.

Przestarzałe praktyki wymagały oddelegowania do takich zadań pracowników. W efekcie ich potencjał nie był w pełni wykorzystywany. Dzięki robotyzacji procesów w firmie, zasoby ludzkie można wykorzystać dużo lepiej. W tej sposób kreatywność i kompetencje zatrudnionych osób zostają scentralizowane na działaniach, których nie może wykonać maszyna. Z kolei tam, gdzie czynnik ludzki nie jest koniecznością, czynnościami zajmują się specjalne roboty.

Jakich czynności dotyczy automatyzacja procesów w firmach?

Przedsiębiorstwa takie, jak np. Wizlink, oferują swoim klientom szereg rozwiązań, które można wykorzystać w różnorodnych obszarach, m.in. w:

1. Wystawianiu faktur

Z robotyzacją procesów biznesowych można zadbać o to, żeby proces składania zamówień był automatycznie połączony z procesem wystawiania faktur. W ten sposób nie tylko przyspiesza się te czynności, ale też unika się ewentualnych pomyłek. Automatyzacja może dotyczyć też wielu innych procesów księgowych.

2. Obsłudze klienta

Utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem jest ważne dla każdego przedsiębiorstwa. Automatyzacja procesów w firmie sprawia, że możliwe jest m.in. automatyczne uzupełnianie danych klienta oraz skuteczniejsze pozyskiwanie nowych odbiorców.

3. Magazynowaniu i logistyce

Robotyzacja procesów w firmie pozwala lepiej nadzorować poszczególne etapy czynności logistycznych, od przyjęcia towarów do magazynu, aż po ich wysyłkę do klienta.