Jak założyć sklep internetowy na Allegro?

Wiele osób, które zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą internetową, w pierwszej kolejności stawia na Allegro. Jest to serwis gwarantujący dostęp do milionów potencjalnych klientów, a przy okazji oferujący praktyczne funkcje marketingowe. Otwarcie sklepu w ramach tego marketplace’u nie powinno sprawić problemów nawet niedoświadczonym użytkownikom. Nasz krótki poradnik pomoże Ci szybko rozpocząć sprzedaż na Allegro!

Czy warto otworzyć sklep na Allegro?

Zanim podejmiesz decyzję o prowadzeniu sprzedaży na Allegro, zastanów się, czy na pewno jest to odpowiedni kanał dla Ciebie. Zweryfikuj, czy Twoja grupa docelowa wykorzystuje go w celach zakupowych i czy kategoria oferowanych przez Ciebie produktów cieszy się tam wystarczająco dużą popularnością. Jako że Allegro to zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny marketplace w Polsce i jeden z największych na świecie, zazwyczaj decyzja o uwzględnieniu go w strategii okaże się jednak słuszna.

Opłacalność Twojego sklepu na Allegro będzie zależała od wielu czynników, takich jak:

  • popyt na sprzedawane przez Ciebie produkty,
  • poziom konkurencji w danej kategorii,
  • sezonowość sprzedaży,
  • stosowana polityka cenowa,
  • czas realizacji zamówienia,
  • oferowane metody dostawy,
  • jakość zdjęć i opisów produktów.

Aby zmaksymalizować rentowność sprzedaży na Allegro, warto ułatwić sobie wystawianie aukcji i obsługę zamówień poprzez dwukierunkową integrację konta z własnym sklepem internetowym. W efekcie umożliwisz sobie:

  • Wystawianie na Allegro produktów dostępnych w Twoim sklepie.
  • Importowanie aukcji Allegro do kart produktów w sklepie.

Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskasz między innymi dostęp do automatycznych aktualizacji cen i stanów magazynowych, a także do masowych operacji (np. wystawiania i zamykania aukcji) z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Wszystko to pozytywnie wpłynie na komfort zarządzania sprzedażą, optymalizację kosztów oraz czasu pracy.

Jakie konto Allegro wybrać — zwykłe czy firmowe?

Rozróżnienie na konta zwykłe i firmowe odgrywa dziś na Allegro bardzo istotną rolę. Mimo to wielu początkujących sprzedawców nie widzi między tymi dwoma rozwiązaniami większych różnic. Warto więc zrozumieć, że od wyboru rodzaju profilu zależeć będą zarówno Twoje możliwości w zakresie marketingu, jak i sama widoczność aukcji w serwisie.

Podczas gdy zwykłe konto Allegro przeznaczone jest dla osób, które tylko raz na jakiś czas chcą sprzedać używany produkt bądź prowadzą handel w ramach działalności nierejestrowanej, konto firmowe pozwala Ci skutecznie pozyskiwać nowych klientów i skalować przychody. Do udogodnień, które dostępne są wyłącznie w jego zakresie, zaliczają się między innymi:

  • Etykieta „firma” przy nazwie użytkownika — wzbudza zaufanie kupujących i dowodzi Twojej wiarygodności.
  • Dane przedsiębiorcy widoczne w opisie oferty.
  • Automatyczne konto fakturowe — pozwala usprawnić rozliczenia i zaoszczędzić czas.
  • Dostęp do statusu Super Sprzedawcy — który potwierdza wzorową obsługę klienta.
  • Społeczny dowód słuszności — wskaźnik liczby osób, które zdecydowały się na zakup Twojego produktu, zachęca kolejnych klientów do transakcji.

Trzeba pamiętać również o tym, że oferty użytkowników bez konta firmowego ograniczane są do serwisu Allegro Lokalnie, co znacznie redukuje ich zasięgi. Jeśli chcesz konkurować z największymi na rynku markami, musisz więc zdecydować się na profil biznesowy.

Ile kosztuje sklep na Allegro?

Samo założenie konta na Allegro — zwykłego czy firmowego — jest całkowicie bezpłatne. Pamiętaj jednak o tym, że koszty zaczynają pojawiać się w momencie sprzedaży. W niektórych kategoriach opłaty zostaną pobrane już za samo wystawienie aukcji, a w innych będą naliczane w momencie finalizacji transakcji. Do najważniejszych wydatków, z którymi musisz się liczyć, należą:

  • opłata za wystawienie aukcji — pobierana jedynie w niektórych kategoriach (np. nieruchomości, wakacje, samochody),
  • prowizja od sprzedaży — jej stawka zależy od kategorii,
  • prowizja od wysyłki — wynosi tyle samo co prowizja od sprzedaży,
  • jednostkowa opłata transakcyjna — 1 zł od każdej transakcji (nie obowiązuje przy opłacaniu abonamentu Allegro),
  • Abonament Allegro — dostępny w 3 pakietach (49 zł, 199 zł lub 3000 zł miesięcznie),
  • opcjonalne opłaty dodatkowe za działania marketingowe — np. wyróżnienia, reklamy Allegro Ads czy Monety Allegro.

Jeśli chcesz ograniczyć ponoszone koszty do minimum, nie musisz przejmować się wszystkimi powyższymi opłatami. Wystarczy, że będziesz:

  • prowadzić sprzedaż w kategoriach, w których wystawianie aukcji jest bezpłatne,
  • opłacać najtańszy abonament w cenie 49 zł miesięcznie (albo generować mniej niż 50 transakcji miesięcznie),
  • opłacać tylko prowizję od transakcji i wysyłki.

Koszty marketingowe warto natomiast traktować jako inwestycję. Kiedy w Twoim budżecie znajdą się środki na działania reklamowe, dobierz je pod kątem specyfiki grupy docelowej i zacznij dzięki nim efektywnie skalować sprzedaż!

Jak założyć sklep internetowy na Allegro? Poradnik krok po kroku

Allegro odznacza się bardzo przyjaznym interfejsem, dzięki czemu z łatwością poradzisz sobie z otwarciem sklepu w tym serwisie. Wystarczy, że będziesz postępować według poniższych kroków:

  1. Załóż firmę lub zdecyduj się na prowadzenie działalności nierejestrowanej.
  2. Wybierz oprogramowanie sklepowe i stwórz witrynę swojego sklepu.
  3. Zaopatrz swój sklep w towary — możesz wykorzystać w tym celu gotowe integracje w swoim oprogramowaniu.
  4. Załóż konto firmowe w Allegro i zintegruj z nim swój sklep.
  5. Pobierz dane produktowe ze sklepu, automatycznie tworząc aukcje na Allegro.
  6. Dopracuj oferty, dbając o jakość ich tytułów, opisów i zdjęć.
  7. Sprzedawaj i prowadź działania marketingowe w serwisie!

Powyższa ścieżka pozwoli Ci na realizację strategii multichannel, zgodnie z którą sprzedaż należy prowadzić w różnych kanałach jednocześnie. Jeśli na początku działalności interesuje Cię wyłącznie handel na Allegro, możesz oczywiście pominąć kroki dotyczące oprogramowania sklepowego i integracji. Po prostu zarejestruj się w serwisie i zacznij wystawiać aukcje. Miej jednak na uwadze, że dobra platforma e-commerce znacząco ułatwi Ci obsługę zamówień, a także — dzięki połączeniu z setkami hurtowni — zaopatrywanie się w towar.

Na etapie wyboru oprogramowania sklepowego warto też zastanowić się nad prowadzeniem na Allegro sprzedaży w dropshippingu. Integracje z hurtowniami dropshippingowymi pozwolą Ci wystawiać w serwisie produkty, których nie musisz magazynować. Zakupisz je bowiem dopiero w momencie znalezienia na nie kupców. Zminimalizujesz w ten sposób ryzyko inwestycyjne i zoptymalizujesz swój budżet, oszczędzając jednocześnie sporo czasu. Współpracujący z Tobą dostawcy wezmą na siebie odpowiedzialność za składowanie towarów, a także kompletowanie, pakowanie i wysyłkę zamówień.

Jeśli interesuje Cię sprzedaż w dropshippingu lub realizacja strategii wielokanałowej, handel na Allegro rozpocznij od wyboru dobrej platformy sklepowej. Następnie zintegruj swoją stronę z firmowym kontem w serwisie i utwórz aukcje, dopracowując ich opisy oraz zdjęcia. Zapewnij też swoim klientom wygodne metody płatności i dostawy, które zachęcą ich do wyboru Twoich ofert.

Pamiętaj, że na Allegro warto zainteresować się systemem darmowych dostaw Allegro Smart, programem lojalnościowym Monety Allegro czy odznaką Super Sprzedawcy. To funkcje, które cieszą się dużym uznaniem wśród użytkowników tego marketplace’u.

Jak założyć sklep internetowy na Allegro? Podsumowanie

Aby otworzyć sklep internetowy na Allegro, nie potrzebujesz ani dużego kapitału, ani specjalistycznych umiejętności. Wystarczy Ci funkcjonalna platforma e-commerce i dobry pomysł na biznes. Wykorzystaj więc nasze wskazówki i już dziś zacznij zarabiać na sprzedaży w sieci!