Jak działa SIP trunk dla firm

Wyzwaniem dla współczesnego biznesu są rozwiązania usprawniające i automatyzujące komunikację z klientem i pozwalające na wykonywanie wielu połączeń jednocześnie. Wirtualna linia telefoniczna działa bezpiecznie, szybko i wygodnie.
Czym jest SIP trunk i jakie korzyści przynosi dla biznesu?
SIP trunk jest wirtualną linią telefoniczną, którą łączy call center firmy z globalną siecią dostawcy. Im więcej krajów obsługuje dana sieć, tym większe możliwości dotarcia ma przedsiębiorca, który dołącza do systemu. Zoptymalizowane rozwiązania umożliwiają automatyczne wysyłanie wiadomości, a także wykonywanie w jednym czasie wielu połączeń. Właściciel firmy zyskuje możliwość korzystania z jednej globalnej sieci, zamiast podpisywania umów z kilkoma dostawcami. Ma możliwość pracować na podstawie jednego cennika, a więc łatwiej może optymalizować koszty, przewidywać wydatki, a także szacować zysk, na który przekłada się automatyzacja procesów. Dodatkowo pracuje w ramach jednego oprogramowania lub aplikacji co znacznie usprawnia proces.
Aby korzystać z wirtualnej sieci, wystarczy na platformie wybranego dostawcy założyć konto, uzupełnić parametry dotyczące komunikacji wychodzącej, a także informacje na temat numerów telefonów. Jeden prosty system zastąpi cały dział komunikacji, a dodatkowo przełoży się na konwersje z połączeń lokalnych i międzynarodowych bez konieczności własnego, rozbudowanego i generującego koszty call center. SIP trunk to efektywna komunikacja z klientem bez wieloosobowego działu obsługi klienta.
Apifonica proponuje zintegrowane i nowoczesne rozwiązania, które usprawnią pracę całej firmy i zredukuje koszty związane z posiadaniem wielu narzędzi i ciągłym zatrudnianiem nowych osób do działu obsługi klienta.
Jak jeszcze automatyzować komunikację?
Wybierając dostawcę usług, warto zdecydować się na rozwiązania, które w ramach jednej umowy integrują wszystkie najlepsze narzędzia do komunikacji na rynku, aby poza dostępem do grupy odbiorców korzystać również z możliwości raportowania i oceny wyników kampanii.
Automatyzacja komunikacji to także voicebot, który jest w stanie zastąpić kilkudziesięcioosobowy dział call center i ma tę przewagę, że odbiera połączenia i obsługuje klientów całą dobę przez siedem dni w tygodniu. Oprogramowanie potrafi określić intencję zapytań i dopasować najlepszą odpowiedź do potrzeb osoby, która dzwoni, a więc realnie jej pomóc. To również wygoda dla klientów, którzy mają pewność, że w przypadku problemu dodzwonią się niezależnie od miejsca i czasu.
Komunikację z klientem, zwłaszcza dotyczącą oferty, jej zmian lub nowych rozwiązań, warto prowadzić, wykorzystując również SMS-y, a dokładniej tekstowe wiadomości marketingowe, które również można przygotować, zaadresować i wysłać za pomocą jednego narzędzia. To nie tylko wygoda i oszczędność, ale także możliwość personalizacji komunikatów pod docelową grupę odbiorców. Spełnienie dokładnie tych potrzeb, które są ważne dla klienta, przekłada się na generowanie kolejnych potrzeb zakupowych i kreowanie ścieżek użytkownika.