„Dziewczyny w grze!” – CD PROJEKT RED i Fundacja Edukacyjna Perspektywy ogłaszają pierwszy w Polsce program stypendialny dla kobiet w gamingu

1 października ruszył program stypendialno-mentoringowy dla uczennic szkół średnich z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, wspierający edukację technologiczną młodych kobiet i przygotowujący je do pracy w branży gier wideo.

Organizatorami tego wyjątkowego projektu są CD PROJEKT RED, polskie studio developerskie tworzące znane na całym świecie gry wideo (m.in. serię gier „Wiedźmin”, „Cyberpunk 2077”), oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy, od prawie 25 lat pomagająca młodym ludziom w wyborze drogi kształcenia i rozwoju zawodowego.

Adresatkami programu „Dziewczyny w grze!” są uczennice starszych klas liceów i techników z mniejszych miejscowości, pasjonujące się gamingiem, ilustracją i grafiką komputerową, stawiające pierwsze kroki w animacji 3D, próbujące swoich sił w programowaniu czy tworzące opowieści o niesamowitych przygodach superbohaterów.

 Na stypendystki programu „Dziewczyny w grze!” czeka:

● 20 rocznych stypendiów w wysokości 1000 zł miesięcznie,

● cykl warsztatów poświęcony różnym aspektom tworzenia gier wideo,

● indywidualna opieka mentorska ekspertek i ekspertów z CD PROJEKT RED.

Zgodnie z ideą wyrównywania szans kobiet w zawodach i branżach stereotypowo uznawanych za „męskie” – program „Dziewczyny w grze!” skierowany jest do młodych kobiet, które chcą realizować swoją pasję gamingową, podejmować wyzwania, łamać stereotypy, przekraczać granice i zmieniać zasady gry.  

W Polsce jest 17 milionów graczy i aż 47% z nich stanowią kobiety! Jednak wśród pracowników gamedevu jest ich tylko 20%. Czas to zmienić.

„Nasz program kierujemy do młodych dziewcząt z mniejszych miejscowości, które dopiero zaczynają planować swoją przyszłość i karierę zawodową. Być może część z nich nigdy nie pomyślała poważnie o pracy przy grach wideo, bo to >>zajęcia dla chłopaków<<? W naszym społeczeństwie pokutuje bowiem stereotyp, że branża gier wideo jest miejscem tworzonym głównie przez i dla mężczyzn. Chcemy to zmienić i tym samym ułatwić dziewczynom dostęp do naszej branży, a ją samą uczynić bardziej zróżnicowaną” – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska, Internal Communication & Culture Manager w CD PROJEKT RED.

Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie „Game Story” w Polsce jest 17 milionów graczy w grupie wiekowej 9-55 lat, z czego aż 47% z nich – czyli 8 milionów – stanowią kobiety! Prawie 2,3 mln kobiet deklaruje, że gra codziennie na konsoli lub komputerze, a 22% graczek mówi, że gaming jest ich pasją.

„W Perspektywach wierzymy mocno w dziewczyny i ich moc zmieniania świata. W programie >>Dziewczyny w grze!<< będziemy zachęcać je do rozwinięcia skrzydeł w niezwykle ekscytującym obszarze – gamingu. To jedna z najbardziej rozwojowych branży, wizytówka Polski w świecie. Już czas, aby głos kobiet był w niej mocno słyszalny. Tworzenie tego programu z CD PROJEKT – wizjonerem wyznaczającym trendy – to dla nas zaszczyt. Wspólnie chcemy dotrzeć do utalentowanych dziewczyn, przekazać im wiedzę, narzędzia i to, co mniej uchwytne, a kluczowe – dawkę odwagi, która pomoże im spojrzeć na swoje życie w szerszej perspektywie i zaplanować z przytupem przyszłość. Ten program jest niczym wojownicza księżniczka Ciri z Wiedźmina. Razem z nią zawalczymy, aby dziewczyny były naprawdę w grze!” – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech.

Źródło informacji: Perspektywy Women in Tech