Dlaczego małe firmy powinny inwestować w media społecznościowe?

Fot.: www.freepik.com

Właściciele niewielkich, często rodzinnych firm zastanawiają się co zrobić, by bez ogromnego budżetu przeznaczonego na reklamę móc się wyróżnić na tle większej i bardziej zamożnej konkurencji. Obecne realia są takie, że inwestycje w reklamę są koniecznością, by uzyskać duży ruch i wysoką konwersję na stronie. W co warto zainwestować już na samym początku, by w miarę tanio zyskać spory rozgłos i pierwszych klientów? Dowiesz się tego, czytając dzisiejszy artykuł.

Media społecznościowe są prawdziwą potęgą

Prowadzenie mediów społecznościowych wydaje się absolutną podstawą, która pozwala w krótkim czasie zyskać niemal darmową reklamę. Jeśli oferujemy wysoką jakość usług i dbamy o własnych klientów, systematycznie prowadzenie profili w mediach społecznościowych może pomóc nam mocno w zdobyciu wartościowego ruchu.

Dzięki mediom społecznościowym możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i pokazać czym się zajmujemy i dlaczego warto nas wybrać. To mozolne, często bardzo trudne zajęcie, ale jest w stanie zapewnić bardzo dobre efekty w relatywnie krótkim czasie.

Będąc przy tematyce mediów społecznościowych trudno nie wspomnieć o płatnych reklamach, które możemy wyświetlać tysiącom osób, które realnie zainteresowane są naszymi usługami. Takie reklamy są o tyle fajne, że na etapie konfiguracji możemy określić, do kogo ma trafić dana reklama. Nie jest więc problemem ustawienie lokalizacji czy przedziału wiekowego. Jeżeli działamy tylko w danym regionie, możemy skierować reklamę tylko do osób mieszkających w najbliższej okolicy. Dzięki temu dość łatwo dotrzemy do potencjalnych klientów, a jeśli nasza oferta jest atrakcyjna, możemy liczyć na naprawdę dobrą konwersję.

Dobra strona również się przyda

Kierowanie potencjalnych klientów bezpośrednio na media społecznościowe bardzo często wiąże się ze zmniejszeniem konwersji. Warto więc na wstępie zbudować dobrą stronę, która będzie monetyzować dla nas ruch. Nie ma znaczenia czy prowadzimy sklep, bloga czy stronę firmową. Ładny design i przyzwoita funkcjonalność to absolutna podstawa, by zdobywać ruch w sieci. Jeśli chcesz niskim kosztem zbudować profesjonalną witrynę, wypróbuj dobry i darmowy kreator stron internetowych. To chyba najprostsza metoda zbudowania ciekawej witryny bez konieczności dużych inwestycji. Dedykowane rozwiązania kosztują przynajmniej kilka tysięcy, a korzystanie z kreatorów jest bardzo często całkowicie darmowe.

Kreatory stron są narzędziem, z którym zapoznać powinna się każda osoba chcąca posiadać nowoczesną witrynę. Dzięki nim można w prosty sposób budować nawet bardzo rozbudowane serwisy. Prostota używania to chyba największa zaleta darmowych kreatorów i to właśnie dlatego cieszą się one ogromną popularnością nie tylko w naszym kraju, ale także na całym świecie.

Wybór konkretnego kreatora nie jest trudny, bo wystarczy zapoznać się kilkoma produktami, by szybko stwierdzić, który z nich nam odpowiada i posłuży do zbudowania naszej pierwszej witryny. Pamiętajmy, że do poprawnego działania strony oprócz plików z zawartością potrzebne nam będą jeszcze domena oraz hosting. Obie rzeczy można kupić w bardzo atrakcyjnej cenie dlatego gotowa strona może kosztować nas rocznie nie więcej jak 150-200 zł.

Jak zwiększyć ruch w naszych portalach społecznościowych?

Podstawą jest regularne prowadzenie konta i nieustanne próby wchodzenia w interakcję z naszymi odbiorcami. Nie bez znaczenia jest oczywiście stworzenie pełnego profilu, który będzie zawierał linki do naszej witryny. Pamiętajmy, że to właśnie dobra strona internetowa jest kluczem do spieniężenia ruchu z portali takich jak Instagram czy Facebook.

Warto robić wszystko, by zachęcać czytelników do udostępniania naszego profilu, bo dzięki temu za darmo będziemy w stanie zyskać dodatkowych odwiedzających. Nie jest to proste, ale odrobina praktyki i obserwacja zachowań ludzi sprawi, że nabędziemy tę umiejętność dość szybko.

Musimy pamiętać też, by regularnie brać udział w dyskusjach, które prowadzone są w mediach społecznościowych. Nasze zaangażowanie i próba pomocy innym użytkownikom sprawią, że częściej będą zaglądać oni na naszą stronę, a to bezpośrednio przełoży się na większą konwersję.