Blisko 70 tysięcy smartfonów nie przetrwało wakacji

Firma Digital Care, największy w Polsce dostawca programów ochrony urządzeń mobilnych, podsumowała okres wakacyjny. Od czerwca do końca września firma zleciła na rzecz swoich klientów ponad 69 tyś. napraw, co oznacza, że każdej minuty uszkodzeniu ulegał jeden smartfon. 

Smartfon to stały element naszego życia, który szczególnego znaczenia nabiera w okresie wakacji. Robimy nim zdjęcia, sprawdzamy trasy dojazdu, trzymamy bilety lotnicze, a coraz częściej także dokumenty, w tym nieodłączny w podróżach zagranicznych certyfikat COVID-owy. Wyraźnie widać, że to właśnie w smartfonie mamy najcenniejsze dla nas rzeczy, których właściwa ochrona staje się kluczowa. Według danych Digital Care, 96% Polaków zabezpiecza swoje smartfony przed uszkodzeniami (folią/szkłem ochronnym lub etui), jednaknadal prawie połowa badanych deklaruje, iż mimo tego ich smartfon uległ uszkodzeniu lub zalaniu. Stąd coraz większą popularnością wśród Polaków cieszą się produkty ochrony, które gwarantują pokrycie kosztów naprawy w razie uszkodzenia smartfona. 

W czasie wakacji urządzenia mobilne są szczególnie narażone na uszkodzenia – w okresie od początku czerwca do końca sierpnia firma Digital Care zleciła naprawę blisko 70 tysięcy uszkodzonych telefonów. Średnia miesięczna liczba napraw w tym okresie była o ponad 20% wyższa niż w pozostałych miesiącach w roku. Wśród uszkodzeń dominowały uszkodzenia wyświetlacza, które stanowiły ok. 80% wszystkich napraw, a ponad 10% z nich dotyczyło zalania telefonu.


Najdroższą przeprowadzoną w wakacje naprawą była naprawa Samsunga Galaxy Z Flip, opiewająca na łączną kwotę 4,6 tyś. zł, z czego koszt samego wyświetlacza wyniósł ponad 2,5 tyś. zł.

– Telefon towarzyszy nam na co dzień, w praktycznie każdej sytuacji, wspiera w szkole, biznesie, życiu codziennym – stąd decydujemy się na coraz lepsze, a przez to droższe modele. Dzięki wykupionej ochronie telefonu klienci nie muszą ponosić często bardzo wysokich kosztów napraw. Cieszy nas, że rośnie odsetek świadomych klientów, którzy wybierają szersze zakresy ochrony, które w pełni zabezpieczają ich urządzenia. Dzięki temu chroniony przed uszkodzeniem jest nie tylko sam wyświetlacz, ale i inne elementy telefonu, a telefon jest chroniony także w wypadku zalania. – mówi Maciej Ryszard Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.

Jeżeli chodzi o miasta, z których najczęściej zgłaszali się poszkodowani klienci prym wiodła Warszawa, a na kolejnych miejscach znalazły się Wrocław, Łódź, Kraków i Gdańsk.