Audyt SEO w pigułce – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Wiele mówi się na temat pozycjonowania witryn internetowych, jednak nie możemy pominąć istotnego etapu, jakim jest przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO. Do czego służy, kiedy warto się na niego zdecydować oraz co dokładnie zawiera? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. Sprawdź!

Audyt SEO – co to jest i do czego służy?

Audyt SEO to obszerna analiza witryny internetowej pod kątem stopnia dostosowania jej do wymogów wyszukiwarki Google. Pozwala dogłębnie sprawdzić zarówno sklep internetowy, jak i stronę informacyjną, stronę firmową czy blog. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać mocne i słabe strony witryny oraz odkryć ewentualne błędy. Wyeliminowanie ich pozwoli zwiększyć widoczność w wyszukiwarce, a jak wiadomo – im wyższą zajmujemy pozycję, tym jest większa szansa, że przyciągniemy potencjalnych klientów. 

To jeszcze nie wszystko, gdyż razem z audytem strony internetowej dostajemy cenne wskazówki, rozwiązania, dzięki którym wiemy, jakie zmiany wdrożyć, nad czym popracować, na jakie frazy się pozycjonować. Jeśli więc chcemy wygenerować dostateczny ruch i zwiększyć konwersję, w pierwszej kolejności zlećmy audyt SEO, a później zoptymalizujmy witrynę, stawiając na długofalowe działania pozycjonujące. 

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Na pytanie, kiedy warto przeprowadzić profesjonalny audyt SEO, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak naprawdę każdy moment jest dobry, chociaż możemy wyróżnić kilka sytuacji, gdy jest on szczególnie przydatny, wręcz wskazany. Mowa o takich przypadkach, jak:

  • stworzenie nowego serwisu internetowego: dobrze od początku zadbać o techniczne aspekty i wyeliminowanie błędów, które mogłyby w przyszłości wpłynąć na widoczność witryny;
  • przed rozpoczęciem współpracy z agencją i pozycjonowaniem serwisu: poznanie sytuacji wyjściowej pozwoli lepiej opracować strategię oraz wszystkie działania;
  • zauważalnych spadkach ruchu organicznego z wyszukiwarki: co je spowodowało, jakie błędy trzeba naprawić;
  • rozbudowa, przebudowa serwisu działającego już dłuższy czas: czy dalej spełnia wymogi SEO.

Audyt SEO to zadanie dla doświadczonych specjalistów, którzy wpierają się różnymi narzędziami analitycznymi. Jeśli szukasz profesjonalistów, sprawdź ofertę agencji SEMPAI: https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/audyt-seo/. Przekonaj się, jakie są korzyści z wykonania audytu SEO i dlaczego warto go zlecić.

Co dokładnie sprawdza audyt SEO?

Brak uniwersalnego wzoru audytowania witryn internetowych sprawia, że każdy nieco inaczej się do tego zabiera. Są jednak stałe elementy, które zawsze są brane pod uwagę. Mowa między innymi o sprawdzeniu aktualnie zajmowanej pozycji witryny w wyszukiwarce Google, a także o sprawdzeniu pod kątem poprawności zastosowania meta tytułów i meta opisów oraz adresów URL. Weryfikowane są też wszystkie nagłówki i grafiki, wraz z analizą ewentualnych błędów i czynników spowalniających ładowanie kolejnych podstron (na przykład z uwagi na zbyt dużą wagę pliku graficznego).

Audyt SEO ma też pomóc ustalić słowa kluczowe dla danej podstrony, wykryć zduplikowane treści (w obrębie samej witryny, jak i poza nią), zanalizować responsywność witryny oraz to, czy roboty Google mogą swobodnie się po niej poruszać i zaindeksować ją.

SEO audyt jest istotnym krokiem w procesie optymalizacji serwisu internetowego, ale nie zapominaj, jak ważne jest też pozycjonowanie. Przeczytaj https://sempai.pl/blog/seo-a-pozycjonowanie-stron-co-to-jest-i-jakie-sa-roznice/, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat. Pamiętaj, że tego typu działania pomogą wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie – dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów.